Programi

PROGRAMI GLEDE NA TRAJANJE

Programe v vrtcih določa 14. člen Zakona o vrtcih.

Vrtec lahko glede na trajanje izvaja:

  1. dnevne programe, ki trajajo od šest do devet ur
  2. poldnevne programe, ki trajajo od štiri do šest ur

V šolskem letu 2023/2024 bomo izvajali programe predšolske vzgoje:

  1. dnevni program (D),

otrok je v vrtcu od 6 do 9 ur in ima tri ali štiri obroke, odvisno od njegove starosti (otroci do treh let pa štiri obroke). Dnevni program izvajamo v vseh enotah v dopoldanskem času.

  1. poldnevni programi:

namenjeni so otrokom, ki so v vrtcu od 4 do 6 ur:

  1. poldnevni 6-urni program s kosilom (PK),
  2. poldnevni 4-urni program brez kosila (P), ni v oddelku prvega starostnega obdobja. (krajši program)

PROGRAMI GLEDE NA STAROSTNA OBDOBJA

Vrtec bo izvajal programe, ki bodo trajali največ 9 ur. Programi so namenjeni predšolskim otrokom od zaključka porodniškega dopusta otrokovih staršev do vstopa otrok v osnovno šolo.

  1. Program za otroke prve starostne skupine - od končanega porodniškega dopusta staršev do tretjega leta otrokove starosti.
  2. Program za otroke drugega starostnega obdobja - od tretjega leta starosti do vstopa otroka v šolo.
  3. Program, namenjen kombinirani skupini prvega in drugega starostnega obdobja.
  4. Program, namenjen homogenim skupinam vseh starostnih obdobij - starostna razlika otrok v posameznih skupinah je največ eno leto.
  5. Program, namenjen heterogenim skupinam - starostna razlika otrok v posamezni skupini je več kot eno leto.

Ločimo dve obliki heterogenih skupin glede na starost otrok, in sicer:

- heterogeno skupino prvega starostnega obdobja,

  1. heterogeno skupino drugega starostnega obdobja.
OBOGATITVENE DEJAVNOSTI IN PROJEKTI V VRTCU

Obogatitvene dejavnosti so tiste dejavnosti, ki sodijo v izvedbeni kurikul vrtca in jih bo vrtec izvaja občasno, daljši ali krajši čas, odvisno od izvedbenega kurikula, od interesov otrok in želje staršev. Načrtujejo in izvajajo jih strokovni delavci vrtca v času predpisane delovne obveznosti vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev in so skladni s cilji in načeli kurikula za vrtce.

Da bi dosegli bolj kakovostne rezultate, bo vrtec občasno (npr. strokovna pomoč pri vodenju dejavnosti ali projektov…), vključi v načrtovanje, izvajanje in vrednotenje tudi znane strokovnjake, vedno pa bodo nosilci dejavnosti vzgojitelji in zunanji sodelavci.

Obogatitvene dejavnosti se bodo izvajale v okviru posameznega dne otrokovega bivanja v vrtcu v obliki :

  1. delavnice v prostorih vrtca in na igrišču (Veseli december, praznovanje pomladi, mesec družine…)
  2. športna in druga srečanja med bližnjimi vrtci,
  3. spoznavanje kvalitetnih umetniških del,
  4. gozdna pedagogika,
  5. Mali sonček,
  6. sodelovanje s starši
  7. dopoldanski obisk starih staršev v vrtcu,
  8. predstavitev znanj in hobijev staršev…
  9. igre z lutkami
  10. praznovanje rojstnih dni
  11. razstave v vrtcu in zunaj vrtca ,
  12. lutkovne igrice v organizaciji strokovnih delavk vrtca,(mlajše skupine)
  13. ure pravljic v knjižnici,
  14. obeležili bomo pomembne datume npr. Svetovni dan hrane…,
  15. glasbeno- plesne delavnice na temo ljudskega izročila,
  16. obiski na domu(po dogovoru) ogled kmetije, sadovnjaka..
  17. skupni pohodi s starši in otroci,
  18. delavnice in priprava razstave na Boreljadi 2023,
  19. obiski potujoče knjižnice ,
  20. gledališki abonma Mali polžek za starejše skupine,
  21. spoznavanje svojega kraja,
  22. ureditev vrtička,
  23. udeležba v projektu Varno s soncem za predšolske otroke,
  24. Cici vesela šola za najstarejšo skupino otrok,
  25. računalniški kotiček,
  26. pevski zbor Vrtca Šempeter,
  27. delavnice v Mestni galeriji Nova Gorica ( ko dobimo povabila)
  28. udeležba v projektu Tradicionalni slovenski zajtrk itn.
Dejavnosti ob Tednu otroka

Otroci se obiskujejo med seboj, potekajo različne zabavne in športne dejavnosti. Letošnji teden otroka poteka od 2. – 8. oktobra in nosi naslov » ZAKAJI IN ZATOJI RADOVEDNOSTI «

Veseli december

Veselemu decembru je namenjen ves mesec. V tem času se vrstijo različne prireditve za otroke, delavnice za starše in otroke, skupne dekoracije prostorov in obisk Dedka Mraza,izdelovanju novoletnih voščilnic, sproščenem druženju otrok in poslušanju praznične glasbe. 

Zaključki šolskega leta

Vse vzgojiteljice planirajo in izvajajo različne dejavnosti z namenom poglobiti stike s starši in jim omogočiti, da pri skupni dejavnosti z otroki spoznavajo tudi druge otroke in njihove starše, izmenjujejo izkušnje in se pogovarjajo. Te dejavnosti se izvajajo med šolskim letom in ob zaključku šolskega leta in so v različnih oblikah npr. čajanka s starši in starimi starši, kavarna s starši, popoldanski izlet s starši itn.

Knjižna vzgoja in Bralna značka v predšolskem obdobju

Branje spodbuja otrokov jezikovni in intelektualni razvoj, razvoj domišljije in čustev, bogati besedni zaklad, širi obzorje različnih področjih znanja. Ker pa je v tem obdobju še nevešč samostojnega branja, je prav, da mu prve izkušnje z literarnimi deli in pisano besedo nudijo starši kot otrokovi prvi vzgojitelji, v vrtcu pa vzgojno osebje. Skupaj z vzgojiteljico bodo otroci obiskovali knjižnico, si sposojali knjige, jih listali, si ogledovali ilustracije ter jih v vrtcu ali doma s starši »prebirali«.

V vrtcu so se tudi letos dogovorili za redne mesečne obiske potujoče knjižnice v vrtcu. Srečanja ne bodo namenjena le izposoji knjig, temveč knjižni vzgoji v najširšem pomenu besede. Branje otroške literature bo nedvomno vplivalo na otrokovo govorno razumevanje in izražanje kot na njegov odnos do branja nasploh. V skupinah, ki bodo obiskovale šolsko knjižnico bo knjižničarka vsakič predstavila otrokom novo pravljico.

Aktivnosti projekta Bralne značke bodo uvedle v svoje programe tiste vzgojiteljice, ki imajo v skupini najstarejše otroke, zadnja leta pa je program prilagojen tudi mlajšim. Projekt je starosti primeren, saj ima namen spodbuditi otroke, da zbrano poslušajo in spremljajo vsebine ter se učijo samostojno obnavljati prebrano pred vrstniki. Dejavnost posredno spodbuja starše k družinskemu branju, da bi slednje zavzemalo pomemben del otrokovega vsakdana. V vsaki skupini so te dejavnosti različno poimenovane, cilj in namen pa ostaja enak: »Pripovedovalni palček«, itn. 

Mali sonček

Njegov namen je obogatiti program na področju gibanja v vrtcu s sodobnimi gibalnimi/športnimi vsebinami. Poudarek daje igri in vadbi, ki naj bo prijetna in prilagojena otroku. Otrok naj spozna, da je z voljo in pomočjo mogoče marsikaj doseči, priznanje pa naj bo zanj spodbuda za njegov napredek in motivacija za vključitev v naslednjo stopnjo programa. Poudarek je na usvajanju gibalne abecede; otroci izvajajo naravne oblike gibanja kot so hoja, tek, lazenja, plazenja, plezanja, skoki… postopoma do celostnega spoznavanja različnih športnih zvrsti. Program temelji na elementarnosti in ne na tekmovalnosti. V okviru programa Mali sonček morajo biti dejavnosti načrtovane tako, da spodbujajo uspeh vsakega posameznika ter naučijo otroka spoštovati razlike med vrstniki.

Ob gibalnem učenju otroci postanejo močnejši, hitrejši, odpornejši, spretnejši, natančnejši ter bolj vzdržljivi. Gibalno učenje pomembno vpliva na intelektualni, emocionalni in socialni razvoj otroka (celosten razvoj).

V republiški projekt Mali sonček so vključeni otroci od dveh do šestih let. Program se odvija vse leto. Integriramo ga v redno gibalno športno dejavnost in vsebuje štiri starostne stopnje. Eden izmed glavnih ciljev programa pa je tudi spodbujanje staršev k aktivnemu sodelovanju pri izpeljavi programa in kaktivnemu preživljanju prostega časa. Otroke u v tem projektu vodijo strokovne delavke.

Izvajamo vadbo v telovadnicah OŠ Vrtojba in OŠ Ivana Roba Šempeter pri Gorici in vrtca na Vogrskem.

Zeleni nahrbtnik v sodelovanju z Zvezo prijateljev mladine Nova Gorica

 Zeleni nahrbtnik je okoljevarstveni projekt, namenjen predšolskim otrokom. Osnovni namen in cilj projekta je motivirati otroke, da sami razmišljajo o naravi in okolju v katerem živijo, da skozi igro spoznavajo okoljevarstvene probleme, nanje opozarjajo in iščejo rešitve.

Uporaba smernic projekta »Zdravje v vrtcu«

Globalni cilj projekta je predstaviti zdravje kot pomembno vrednoto in si prizadevati ustvarjati pogoje za krepitev zdravja otrok, zaposlenih in staršev. V predšolskem obdobju si otroci pridobijo izkušnje, stališča in vzorce vedenja, ki jih večinoma obdržijo vse življenje, zato bomo posvetili skrb naslednjim področjem- ciljem:

  1. Zdrava prehrana
  2. Osebna higiena
  3. Telesna aktivnost

Mentorice: vse strokovne delavke vrtca

Pevski zbor vrtca Šempeter

Enkrat tedensko delovanje pevskega zbora – drugo starostno obdobje.

Projekt »Turizem in vrtec«

 V projektu bomo iskali žive obstoječe zgodbe, ki vsaj v določeni meri že delujejo kot turistični produkt in predstavljajo posebnost določenega kraja ali dogodka v Sloveniji, kot so recimo miti, ljudske pripovedke, naravne danosti, zgodovinske osebnosti in podobno.

Projekt prispeva k promociji turističnih vsebin in širjenju gostoljubne turistične zavesti med najmlajšimi. Bistveno pri projektu je, da otroci dejavno sodelujejo in raziskujejo.

Gozdna pedagogika

Gozdna pedagogika je veda o vzgoji in izobraževanju na temo gozda in narave. Gre za vedo, ki si je za svoj cilj zastavila, da se človeka (spet) poveže z naravo, pri čemer si želi, da bi ta gozd in naravo doživel z vsemi čutili. Gre za t.i. doživljajsko pedagogiko.

Ko govorimo o gozdni pedagogiki, govorimo o odprtem učnem okolju, ki je po mnenju nekaterih ena izmed najtežjih metod poučevanja. Pri odprtem učnem okolju namreč tisti, ki se uči, določa vsebino in aktivnosti.

Otroci so na ta način aktivno vključeni, saj jim znanje ni ponujeno na pladnju, temveč jim je podan le problem ali izziv, na katerega v trenutnem času in prostoru iščejo možne rešitve.

Pri tem je bistveno raziskovanje, ki je posledica otrokom prirojene radovednosti. Plod tovrstnega raziskovanja narave pa je krepitev ustvarjalnosti.

Varno s soncem

Program je usmerjen k seznanjanju predšolskih otrok o škodljivih posledicah delovanja sončnih žarkov in ukrepih, s katerimi lahko nastanek teh posledic učinkovito preprečimo oziroma zmanjšamo.

Dobrodelna akcija: zbiralna akcija papirja

Z zbiralno akcijo papirja bomo v vrtcu Šempeter nadaljevali in sicer v spomladanskem času. Izkupiček akcije bo namenjen Skladu Vrtca Šempeter.

Otroški abonma

V dogovoru s starši bomo sprejeli povabilo Slovenskega narodnega gledališča, da bomo otroke vodili na dopoldanske abonmajske predstave v KŠTM Vrtojba. Abonma obsega štiri lutkovne predstave, primerne za predšolske otroke in so s strani staršev delno plačljive (prevoz).

Nosilci programa: vrtec, KŠTM

Za organizacijo zadolžena: Matejka Kandus, pomočnica ravnateljice za vrtce.

NADSTANDARNI PROGRAMI

Plavalni tečaj

Tudi plavalni tečaj se že skoraj tradicionalno že vrsto let odvija v naših vrtcih v sodelovanju z Športnim društvom in Ministrstvom za šolstvo in šport. Letos se bo vanj vključilo 67 otrok letnika 2018. Kot prejšnje leto smo se tudi letos dogovorili za otrokom bolj prijazen termin in frekvenco obiska tečaja.

Prevoz krijejo starši sami, strošek tečaja pa sta nam običajno krili Občini Šempeter- Vrtojba in Renče – Vogrsko.

Za organizacijo zadolžena: Matejka Kandus, pomočnica ravnateljice za vrtce in organizacijske vodje enot. V letošnjem šolskem letu se bo tečaj predvidoma odvijal v mesecu oktobru.

Vrtec v naravi

Organizirali bomo letovanje za predšolske otroke, v kolikor bo interes staršev ( za otroke letnika 2018).

Osnovna šola Ivana Roba | Vse pravice pridržane. 2023